Середа, 24.04.2024, 06:55
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт Купчик Олени Олексіївни

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 16
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Педагогічна діяльність

До 100-річчя В.О.Сухомлинського
[ Викачати з сервера (67.1 Kb) ] 11.02.2019, 21:48

Дата:04.10. 2018 Клас: 2 - А Предмет : Літературне читання

Урок № 15

Тема: Школа добрих вчинків ( до 100 - річчя з дня народження Василя Олександровича Сухомлинського)

Мета: Створити умови для формування та розвитку читацьких компетентностей школярів,. поглибити знання учнів про загальнолюдські моральні якості, учити аналізувати та оцінювати поведінку дійових осіб , визначати головну думку твору .Розвивати увагу , образне мислення , комунікативні вміння . Виховувати людяність , милосердя ,доброту ,любов до книг.

Обладнання: плакат «Школа» , матеріали для роботи в групах , парах, виставка книг, книжечки для роботи дітям, сюжетні малюнки до творів В.Сухомлинського , відеоролик «В. Сухомлинський», відеозапис фізкульхвилинки

Тип уроку. Урок позакласного читання. Урок - подорож .

Структура уроку

I. Організаційний етап.

Сонечко всміхається,

Дарує всім добро,

Щоранку прокидається

І зігріва теплом.

У класі станем дружно ми

І посміхнемось всім.

Добро і радість між людьми

Ми принесем в наш дім.

- Любі діти ! У наш клас

Завітали гості щирі,

Привітаймо в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

Діти : Доброго ранку нам !

Доброго ранку вам !

Доброго ранку всім !

II. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань.

1. Мотивація навчальної діяльності учнів.

- Сьогодні на уроці позакласного читання я пропоную вам поговорити про добро, добре серце , добрі справи.

А , можливо, ви ще маленькі і вам не треба про це говорити ? Як би ми себе почували без добра ? Чи хотілося б вам мати добре серце ? ( відповіді дітей)

Спробуємо сьогодні відповісти на питання : Чому потрібно творити добро ?

Добро творити на Землі

Людині лиш дано.

І навіть діточки малі

Всі знають це давно.

Краса і море доброти

Оточує нас всіх.

Подібним будь до сонця ти,

Щоб зазвучав твій сміх.

Щоб ти освітлював всім шлях,

Як сонце з висоти.

Хай сяє усмішка в очах.

Будь завжди добрим ти.

Нехай і на ваших обличчях засяє усмішка, подаруйте усмішку своєму другові.

2. Мовна розминка.

Урок продовжимо без зупинки

Із мовної розминки.

1) Зарядка для органів мовлення. ( я читаю, а діти виконують вправи).

- Поплямкаємо губами!

- Поклацаємо зубами!

- Як шумить вітер? Ш-ш-ш-ш-ш.

- Як дзижчить жук? Ж-ж-ж-ж-ж-ж;

- Як плаче немовля уа-уа-уа-уа.

2) Складова розминка

3) Скоромовка

Читаємо повільно, з різною інтонацією ( весело, втомлено, сумно, здивовано), швидко.

III. Етап засвоєння нових знань.

1. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні в нас урок позакласного читання на тему «Школа добрих вчинків».

- Ми спробуємо з’ ясувати , якою має бути справжня людина : доброю чи злою , жорстокою чи милосердною.

А допоможуть нам відповісти на запитання герої творів В.О. Сухомлинського.

Ми будемо визначати головні людські цінності , висловлювати свої думки працювати в парах , групах. Сьогодні ми з вами прочитаємо і послухаємо його оповідання і казки, сповнені тепла і сонця. З багатьма його творами ви вже знайомі.

Звичайно, у світі майже до всіх добрих слів є протилежності. Я впевнена, якщо переважає любов , то нема війни. А діти ростуть щасливі і радісні.

Якщо у світі переважає щедрість, то всі ситі і немає голоду, бо щедрий поділиться з усіма.

А якщо переважає щирість, то немає брехні, є правда, і всі серця відкриті і чесні.. Якщо є прихильність, то немає задавак і забіяк, а всі люди один до одного ставляться по-дружньому, прихильно, поважають одне одного.

Якщо переважає співчуття, то біда відходить геть, бо люди допомагають одне одному словом і ділом, кажуть щирі і добрі слова, а горе відступає.

Оскільки тема нашого уроку «Школа добрих вчинків» , то заглянемо на шкільне подвір ‘я . Чи подобається вам ця школа ? Ви хотілося ще б щось додати. Що не вистачає ? Давайте, працюючи разом , зробимо цю школу веселішою.

ТЛУМАЧНИЙ СЛОВНИЧОК,

Добро - корисна справа.

Доброта - чутливе , дружнє ставлення до людей.

// Привітність, ласка, прихильність//

2. Гра «Скринька добрих справ»

На сердечках написати, яку добру справу зробив кожен і покласти у скриньку.

-У народі кажуть , що добрий чоловік надійніше кам’ яного мосту.

З чим порівняти нам добру людину?

З небом безмежним в погідную днину,

З сонцем, що сяє і всіх зігріває,

З ніжністю мами, що нас обнімає.

І з джерельцем, що дає до водиці

Спраглим вустам у жару притулиться,

З ніжним теплом і усмішкою тата,

І з вітерцем, що злітає крилато.

З хлібом духмяним, що з печі виймають,

З веснами ще, як сади зацвітають.

3. Знайомство з біографією В.О. Сухомлинського

- Знайте про це і будьте надійними і добрими! .

Таким був Василь Олександрович Сухомлинський.

Що ви знаєте про цю людину ?

( перегляд відеофільму)

Василь Олександрович Сухомлинський народився у 1918 році у селі Василівка на Кіровоградщині в бідній селянській родині. У сім'ї, крім Василя, було ще троє дітей. Усі четверо, коли виросли, стали вчителями. Василь з сімнадцяти років став учителем і залишився ним до кінця життя. Тридцять два роки він вів свій педагогічний щоденник, а потім його роздуми у щоденнику ставали книгами. Він написав близько 50 книг, 500 статей, 1500 казок для дітей, 818 друкованих видань. Його творчість сповнена любов’ю до природи, до рідного краю, до людей.

- З деякими творами В.О.Сухомлинського ми вже знайомилися.

( Виставка книг та рекомендації))

-- Сьогодні нові твори , нові герої , які допоможуть нам зрозуміти найбільшу мудрість - « Людина приходить у цей світ для добра»

. Василь Олександрович ріс серед чудової природи, прислухався до шепоту степової трави,дзюрчання струмочків , співу пташок, дихання вітру. Він жив у гармонії з природою і зумів пронести це через усе своє життя. Вчитель давав дітям пораду…

Учень: Ідіть у поле, чи в садок,

У ліс, чи до струмочка.

Відчуйте серцем ,як до вас

Загомонять струмочки.

І вітер в полі , дощик з хмар,

І бджілка на ромашці,-

Вас поведуть з собою враз

В красу природи – казку.

4. Гра « Вгадай твір»

- Ми з вами вже знайомились із творами В.Сухомлинського. Спробуйте з’єднати ілюстрації з назвами оповідань. ( залишають дві назви, до них немає ілюстрацій). А от сьогодні на уроці ми познайомимось ще з творами В. Сухомлинського…..

5. Робота з твором

- Послухайте оповідання і дайте відповідь на запитання : Чому потрібно розуміти людське горе?

В кого радість, а в кого горе.

П’ятикласники зібрались їхати на екскурсію до Канева. Раділи діти: багато побачать нового, цікавого. Побувають на могилі Тараса Шевченка.

Збиралася їхати й Галя. Та ось у неї тяжко захворіла мама. Приходить Галя до школи заплакана.

— Чого це ти така сумна? — питають товариші.

— Мама дуже хвора. Не можу я поїхати на екскурсію.

Тяжко стало на душі в дітей. Як же можна радіти, веселитися, коли в товариша горе? І вирішили діти: почекаємо, поки в Галі одужає мама, тоді й поїдемо на екскурсію.

Минуло три тижні. Галина мама одужала — і весь клас поїхав на екскурсію. Поїхала й Галя.

Коли в тебе радість, у другої людини може бути горе.

Розуміти чуже горе — велика людська краса.

Чому потрібно розуміти людське горе?

Читаємо текст «Луна», способом одного слова, «Фініш» .

Куди зібрались їхати п’ятикласники? Що цікавого у місті Каневі? Чому Галя прийшла заплакана до школи ?Як поступили однокласники Галі ? Яка ваша думка, чому діти так поступили ?

Чи можна назвати Галиних однокласників добрими? В чому їх доброта ?

Перевірка сприйняття

Тест

Куди зібрались діти на екскурсію?

А) до Києва, б) до Львова в) до Канева

2. Чому Галя прийшла до школи заплакана ?

А) бо вона захворіла Б) в дівчинки захворіла мама в) її образили

3. Яке рішення прийняли діти ?

поїхали на екскурсію без Галі. Б) відклали екскурсію, поки мама не виздоровіє

6. Фізкультхвилинка

IV. Етап закріплення нових знань.

1. ГРА « Дерево МУДРОСТІ»

--

Вам треба з’ єднати частини прислів’ я.

(робота в парах)

-І давайте разом прочитаємо нові прислів’я.

( Вчитель показує початок прислів’я, а учні зачитують продовження. Листочки з прислів’ями розмістити на Дереві Мудрості)

Від теплого слова і лід розмерзає .

Перший крок до добра – не робити зла.

Все красиве на землі від сонця-все добре-від людини.

Не одяг красить людину, а добрі діла.

Все добре переймай, а зла уникай

Запам’ятай

Хто людям всім добра бажає,

Той і собі добро те має.

Як до людей з добром ідеш,

Ще й світло у душі несеш,

Тебе всі будуть поважати,

І завжди радо величати.

А як людей не поважаєш,

Поганим словом друзів лаєш,

То на добро не сподівайся,

І з висновками ти не гайся.

Дерево мудрості ми прикрасили, а тепер спробуймо посадити квітник, він незвичайний.

2. Робота в групах. У кожного на парті лежать квіти різного кольору . із пари рис характеру вибрати людську чесноту, наклеїти на квітку.

Створимо Квітник людських чеснот ( із пари слів вибрати людську чесноту і записати на квітці, на дошці створюємо квітник).

А кожен із вас вибере найголовніші чесноти, які йому подобаються і запише на квітах у своєму квітнику.

І нехай завжди над нею світить яскраве сонечко і зігріває своїми промінцями.

3. Порівняй поведінку хлопчиків

Порівняй поведінку двох хлопчиків, який хлопчик тобі подобається, а який — ні. Чому?

Ніс хлопчина в школу в ранці

Ручки, зошити й книжки

З усіма вітався вранці

Наш Івасик залюбки.

Всім казав він «Добрий ранок!»

Людям, сонечку, пташкам...

І всміхавсь теплом світанок,

Дарував всім радість нам.

Треба завжди чемним бути,

Бо ж людина в світі ти!

Слів чарівних не забути,

Чемним у життя іти!

А Василько — не вітався —

Чи не вмів, чи не хотів...

Між людьми завжди штовхався,

Грубіянити умів...

То ж Василька не любили —

Ніс хлопчина в серці зло.

З ним дружити не хотіли,

Й не цікаво з ним було,

Ще й слова несловникові

Дуже часто він вживав.

Й кулаки напоготові

До дітей завжди тримав.

Зроби для себе висновки і задумайся над своєю поведінкою.

Чи завжди ти ввічливий з людьми? Якщо ні, то постарайся виправитись, адже ввічливих поважають...

V. Етап інформації учнів про домашнє завдання й інструктаж з його виконання.

1. « Рюкзачок добра»

--Діти, мені сподобалось, як ви працювали !Ви ще маленькі У вас усе життя попереду .В народі кажуть: « Життя прожити –не поле перейти. Тому буде ще багато життєвих ситуацій, з яких треба знайти вірний вихід Мені б хотілося, щоб ви запам’ ятали наш урок на все життя і росли дійсно ЛЮДЬМИ З ВЕЛИКОЇ букви.

Давайте спробуємо скласти в свою життєву дорогу Рюкзачок добра

( з якими словами у вас асоціюється слово добро). Продовжіть речення : Для мене добро це - ….( усмішка, допомога, поцілунок, ….)

2. Вправа «Незакінчені речення».

Найцікавішим завданням на уроці було…

Я вперше дізнався…..

Сьогодні на уроці я вчився….

Сьогоднішній урок навчив мене …

2. Домашнє завдання.

.- намалювати малюнки до прочитаних оповідань.

Творче завдання – скласти свою казку на тему «Людина починається з добра»

Категорія: Педагогічна діяльність | Додав: zironka
Переглядів: 230 | Завантажень: 5 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar